Keurmerk
Arbeid
Het Keurmerk Arbeid richt zich op organisaties
die kwaliteit willen aantonen, behouden en verbeteren.
Keurmerk Arbeid: aantoonbare kwaliteit
Uw organisatie begeleidt cliënten bij het vinden of behouden van werk. U legt de lat hoog als het gaat om kwaliteit; u staat bekend om uw uitstekende dienstverlening. Met het Keurmerk Arbeid laat u op een onafhankelijke en transparante wijze zien dat uw organisatie voldoet aan strikte kwaliteitseisen. En dat u hierin blijft investeren.
Dat geeft cliënten en opdrachtgevers vertrouwen en zekerheid.
Voor wie?
U richt zich op mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Bijvoorbeeld nieuwkomers, (langdurig) werklozen, werknemers die na uitval re-integreren, mensen met een beperking. Of u biedt individuele trajecten met de focus op gezond aan het werk blijven.
Wat u van ons kunt verwachten
Samen maken we inzichtelijk hoe de kwaliteit van uw dienstverlening kan worden behouden en verbeterd.
Jaarlijkse tevredenheids-onderzoeken

Kennis delen en opdoen, netwerken
Bij Blik op Werk besteden we veel aandacht aan hoe u de kwaliteit van uw dienstverlening kunt continueren en verbeteren. En geloven we in de kracht van ontmoeten en netwerken. Zo kunnen we elkaar ondersteunen, adviseren en stimuleren. Regelmatig organiseren wij daarom activiteiten om uw kennis naar een hoger niveau te brengen en collegae en experts te ontmoeten. Het Keurmerk Arbeid is inclusief:
- Servicedesk voor persoonlijk advies
- Interactieve workshops en webinars
- Kennis & Lunch sessies
Onafhankelijk
Sinds 2006
Persoonlijk
Breed netwerk
Outputgericht
Waarom kiezen voor Keurmerk Arbeid
Transparantie & Kwaliteitsgarantie
- Resultaten kwaliteitsmetingen in Kwaliteitsregister Arbeid
- Aantoonbaar voldoen aan hoge kwaliteitseisen
Vertrouwen &
Voordeel
- Veilige keuze voor opdrachtgevers en cliënten
- Voordeel bij het verkrijgen van opdrachten bij gemeenten, UWV
Kwaliteit &
Continuïteit
- Jaarlijkse kwaliteitscontrole
- Workshops, advies en (lerend) netwerk
Keurmerk aanvragen
Meld u zich hier aan voor het Keurmerk Arbeid.
Na ontvangst neemt onze Servicedesk contact met u op om de vervolgstappen met u door te nemen.
Downloads
In de Handleiding Arbeid 2023 en Handleiding Arbeid 2025 staan de normen beschreven waaraan u moet voldoen om het (Aspirant-)Keurmerk Arbeid te krijgen en te houden.
In de Aanmeldgids Keurmerk Arbeid staan de fasen van het aanmeldproces en de algemene voorwaarden. Deze gids is een aanvulling op de Handleiding Arbeid. Wij adviseren u daarom om de Aanmeldgids altijd in combinatie met de Handleiding door te nemen.
Meestgestelde vragen
Wij hebben de meestgestelde vragen voor u op een rij gezet. Staat uw vraag er niet tussen, onze Servicedesk helpt u graag verder via e-mail (servicedesk@blikopwerk.nl) of telefoon (030 – 291 60 25).
Dienstverlening gericht op duurzame arbeids- en sociale participatie. Het Keurmerk Arbeid is opgebouwd uit twaalf verschillende diensten.
U levert de resultaten van al uw activiteiten aan die vallen binnen de scope van het Keurmerk Arbeid. Twijfelt u of uw dienstverlening hieronder valt, wij plannen graag een vrijblijvend intakegesprek met u in.
- Een onafhankelijke kwaliteitstoets van uw dienstverlening. Met het Keurmerk Arbeid onderscheidt u zich van andere organisaties. De jaarlijkse kwaliteitscontrole bewijst dat uw dienstverlening aan hoge kwaliteitsnormen voldoet. Dat maakt u ook een aantrekkelijke werkgever.
- Voordelen bij het verkrijgen van aanbestedingen en opdrachten, bij verschillende gemeenten, UWV en organisaties aangesloten bij bepaalde cao’s.
- Na het behalen van het Aspirant-Keurmerk Arbeid wordt uw organisatie opgenomen in het kwaliteitsregister Arbeid. Hierdoor bent u zichtbaar voor toekomstige cliënten, opdrachtgevers en samenwerkingspartners.
- Praktische handvatten voor het behouden van kwaliteit. Naast het toetsen van de bedrijfsprocessen, toetsen wij de geleverde resultaten en tevredenheid van zowel uw cliënten als opdrachtgevers. Hiermee stimuleert het Keurmerk Arbeid tot het verbeteren van uw organisatie, bedrijfsprocessen en dienstverlening.
Ja, dit is mogelijk door het aanmeldformulier in te vullen. Het Aspirant-Keurmerk Arbeid is een tijdelijke status die een dienstverlener maximaal een jaar kan voeren. Deze tijdelijke status geldt tot u een positieve beoordeling krijgt over de eerste meetperiode. Lees meer over de procedure voor een aanvraag en welke documenten u moet aanleveren in de Aanmeldgids en Handleiding. In de Aanmeldgids vindt u veel informatie over het aanvraagproces.
Na ontvangst van uw complete aanvraag is de doorlooptijd maximaal acht weken. De lengte van het aanvraagproces is afhankelijk van verschillende factoren, zoals uw eigen snelheid van aanlevering en het vinden van eventuele bijzonderheden door Blik op Werk binnen dit gefaseerde aanvraagproces. Na toekenning wordt u opgenomen in het kwaliteitsregister Arbeid en heeft u het recht om het Aspirant-Keurmerk-logo te gebruiken.
Na toekenning van het Aspirant-Keurmerk Arbeid ontvangt u een e-mail, waarin de overeengekomen Meetperiode staat vermeld. Deze kan starten op 1 januari, 1 april of 1 september.
DNV Business Assurance B.V.
Kiwa Nederland B.V.
TÜV Rheinland Nederland BV
EIK Certificering
Het Keurmerkinstituut
U kunt met uw gebruikersnaam een nieuw wachtwoord aanvragen. Bent u ook uw gebruikersnaam vergeten? Dan kunt u die opvragen via servicedesk@blikopwerk.nl.

Vragen over het Keurmerk Arbeid?
Esther Rohlfs (foto) en Jolien Bonouvrié zijn onze experts.
U bereikt hen via de Servicedesk.