Werken aan duurzame participatie

InterTransfer Re-integratie & Outplacement

Re-integratie en outplacement vraagstukken zijn bij InterTransfer in goede handen. Al meer dan 10 jaar ondersteunen wij werkgevers, uitkeringsinstanties en werkloos werkzoekenden bij vraagstukken rondom de begeleiding van werknemers en werkzoekenden naar een passende plek op de arbeidsmarkt...
meer...

Re-integratie en outplacement vraagstukken zijn bij InterTransfer in goede handen. Al meer dan 10 jaar ondersteunen wij werkgevers, uitkeringsinstanties en werkloos werkzoekenden bij vraagstukken rondom de begeleiding van werknemers en werkzoekenden naar een passende plek op de arbeidsmarkt. Individuen kunnen ons ook zelf inschakelen voor coaching of omscholing waardoor ze in het bezit komen van een nieuw arbeidsmarktperspectief. Ieder vraagstuk analyseren wij vooraf en vertalen dit in een plan van aanpak met concrete en haalbare doelstellingen.Maatwerk en resultaatgerichtheid vormen de basis voor onze samenwerking. Vanuit een reële kijk op de zaak werken wij op een persoonlijke en no-nonsense wijze aan concrete oplossingen. Onze medewerkers zijn betrokken en daadkrachtig.

Ons hoofdkantoor is in Arnhem gevestigd. Daarnaast werken vanuit verschillende locaties in o.a. de regio Nijmegen, Apeldoorn, Zutphen, Renkum, Doetinchem, Utrecht, Wageningen en Ede.

Onderscheid met andere organisaties

Bij al onze trajecten is sprake van maatwerk. Wij houden rekening met de belangen van alle betrokken partijen en plaatsen dit binnen de geldende wettelijke kaders. Concrete en haalbare doelstellingen vormen altijd het uitgangspunt van onze dienstverlening. Wij hebben ruime ervaring met de begeleiding van diverse doelgroepen, waaronder laag- en hoogopgeleiden, 45+ , gedeeltelijk arbeidsongeschikten en herintreders.

InterTransfer is in het bezit van het CRKBO certificaat.

minder...

KwaliteitGecontroleerd door Blik op Werk op 25-10-201825-10-2018

Blik op Werk Keurmerk

InterTransfer Re-integratie & Outplacement is in het bezit van het Blik op Werk Keurmerk met twee sterren
InterTransfer Re-integratie & Outplacement heeft de volgende resultaten behaald (in vergelijking tot de normen van het Blik op Werk Keurmerk).
Download het rapport

Blik op Werk Tevredenheidsonderzoek

InterTransfer Re-integratie & Outplacement neemt deel aan het Blik op Werk Tevredenheidonderzoek. Bekijk hieronder de resultaten.

TevredenheidGecontroleerd door Blik op Werk op 25-10-201825-10-2018

Dienstverlening gericht op:ScoreAantal respondentenMarktgemiddelde
Scholing en opleiding7,9297,8
Outplacement9,037,8
Toeleiden van werk naar werk (eerste en tweede spoor)9,057,8
Toeleiden naar werk vanuit situatie geen werk8,017,7

Download het volledige onderzoeksrapport 2017/2018
Download het volledige onderzoeksrapport 2015 / 2016
Download het volledige onderzoeksrapport 2014 / 2015

Scores van opdrachtgevers

Dienstverlening gericht op:ScoreAantal respondentenMarktgemiddelde
Totaal8,84--

Toelichting op het onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd door Stratus Marktonderzoek (onderdeel van Panteia). Het marktgemiddelde is gebaseerd op de scores van alle bedrijven die aan het tevredenheidsonderzoek hebben meegedaan.

Het onderzoek is uitgevoerd in de periode van 15 july 2017 tot 15 august 2018.

De tevredenheidresultaten van dit bedrijf zijn gebaseerd op onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Blik op Werk. Het gaat hier om het oordeel van cliënten en opdrachtgevers over de kwaliteit van dienstverlening van InterTransfer Re-integratie & Outplacement.

Attentie: Op deze website staan de resultaten van de officiële tevredenheidsmetingen van Blik op Werk. Stichting Blik op Werk is niet verantwoordelijk voor (onjuiste) weergave ervan door derden.

Diensten

Outplacement

Indien er sprake is van met ontslag bedreigde werknemer(s), verzorgen wij effectieve en doelgerichte outplacementtrajecten. In deze trajecten is alles gericht op het bieden van de ondersteuning (opvang, begeleiding, advisering) die nodig is om de medewerker naar een nieuwe werkgever te begeleiden.
Bij al onze trajecten is sprake van maatwerk. Door met ons samen te werken, kunt u rekenen op:
•Een persoonlijke & betrokken aanpak met één aanspreekpunt
•Een doelgerichte, maatwerk aanpak waardoor de kortste weg naar een nieuwe werkgever wordt gerealiseerd
•Een breed dienstenaanbod bestaande uit coaching en omscholing
•Een uitgebreid netwerk
•Ruim driekwart van de deelnemers krijgt binnen de doorlooptijd een nieuwe baan
•Oog voor zowel het proces van afscheid nemen als het actief realiseren van een nieuw loopbaanperspectief
•Aanreiken van hedendaagse sollicitatietechnieken
•Een locatie bij u in de buurt

Begeleiding naar zelfstandig ondernemerschap

Eigen baas worden? Dat is een grote wens van velen. Wij kunnen daarbij ondersteunen door middel van een individueel coachingstraject. Onze coaches hebben hier ruime (eigen) ervaring mee en helpen met het zetten van de noodzakelijke stappen en houden van tijd tot tijd een spiegel voor.

Sommige coaches zijn aangesloten bij De Startversneller waardoor een subsidie voor coaching toegekend kan worden.

Re-integratie 2de spoor traject

Al meer dan tien jaar voert InterTransfer succesvolle re-integratietrajecten uit. Dat doen wij zowel individueel als in groepsverband door het aanbieden van coachingstrajecten en omscholing. Hierdoor spelen wij als reintegratiebedrijf in op uw verplichtingen vanuit de Wet Verbetering Poortwachter en de noodzakelijke dossieropbouw. Een loonsanctie wordt zo voorkomen en uw medewerker krijgt een nieuw werkperspectief. Wij weten welke wegen hiervoor bewandeld moeten worden.

Een re-integratietraject 2de spoor bij InterTransfer kan op twee manieren worden vormgegeven. Wij kunnen uw werknemer omscholen tot een nieuw vakgebied als het voor hem of haar niet mogelijk is om het oude vak uit te blijven oefenen. Daarbij maken we zoveel mogelijk gebruik van de kennis en vaardigheden waar de werknemer al over beschikt.

Heeft uw werknemer geen scholing nodig, maar kan hij of zij wel ondersteuning gebruiken bij het zoeken naar een nieuwe baan? Dan verzorgen wij graag een maatwerk coachingstraject. Hierbij gaan wij uit van de mogelijkheden van uw medewerker en de reële mogelijkheden op de arbeidsmarkt. Op basis van een intakegesprek stellen wij een plan van aanpak en offerte op. Na akkoord gaat het traject van start en is er aandacht voor thema's als:

  • Acceptatie van verlies van huidige baan;
  • Opstellen persoonsprofiel;
  • Opstellen arbeidsmarktprofiel;
  • Sollicitatiebrief en CV;
  • Netwerken;
  • Sollicitatiegesprekken;
  • Stage, scholing en detachering.

Re-integratie tweede spoor is aan de orde indien uw medewerker langdurig ziek is en u binnen uw eigen organisatie geen andere, passende functie beschikbaar heeft. De Wet Verbetering Poortwachter verplicht u in dat geval om een reintegratie tweede spoor traject op te starten. Dit vraagt om specifieke deskundigheid en kan een eventuele loonsanctie voorkomen.

Door met ons samen te werken, bent u verzekerd van:

  • Tijdswinst: wij nemen u veel werk uit handen
  • Kostenbesparing: door o.a. juiste dossiervorming en re-integratie activiteiten uit te voeren kan een loonsanctie veelal voorkomen worden of spoedig worden beëindigd.
  • Expertise en netwerk: onze coaches beschikken over veel bagage, tools en een specifiek netwerk om de optimale re-integratiedoelstellingen te bereiken.
  • Objectiviteit: vanuit gezonde afstand en als niet direct

belanghebbende zullen wij u adviseren en indien noodzakelijk ook
confronteren, om zo de snelste en meest effectieve weg naar
werkhervatting te bewerkstelligen.

  • Optimale prijs-/kwaliteitverhouding.
  • Samenwerking met een gecertificeerd bureau. Wij zijn in het bezit van

het Blik op Werk keurmerk waardoor kwaliteit en betrouwbaarheid van
onze dienstverlening is gewaarborgd.

Wij zijn ervan overtuigd dat ieder re-integratie 2de spoor traject zijn eigen behoeften en doelstellingen kent. Daarom krijgt onze maatwerk aanpak vanaf het eerste contact de aandacht in onze omscholingen en coachingstrajecten. Tevens anticiperen wij gedurende de uitvoering van een traject op onvoorziene situaties en stellen wij het traject daar waar nodig bij. Onze oplossingsgerichte aanpak blijkt uit onze focus op mogelijkheden en risicobeheersing.

(om)scholing

Een unieke en succesvolle aanpak zijn onze omscholingen. Door uw werknemer of een werkloos werkzoekende in onze omscholing nieuwe beroepskwalificaties aan te reiken, worden de kansen op het verwerven van een passende baan aanzienlijk vergroot.

Er zijn immers situaties waarin iemand niet uitsluitend met begeleiding in een vergelijkbare functie, bij een andere werkgever aan de slag kan. Bijvoorbeeld omdat medisch is vastgesteld dat uw zieke medewerker hiervoor duurzaam arbeidsongeschikt is. Denk bijvoorbeeld aan een verpleegkundige met chronische rugklachten. Of omdat uw boventallige medewerker over onvoldoende recente kennis en vaardigheden beschikt, die wel door een toekomstig werkgever worden gevraagd.

Ons aanbod:

Telefoniste/Receptioniste/Administratief medewerker

Beveiliger

Taxichauffeur

Het resultaat van onze omscholingen:

  • Besparing op de werkgeverskosten WGA en WW
  • Erkend diploma / certificaat
  • Recente en relevante werkervaring door inzet werkervaringsperiode

tijdens de omscholing

  • Voorkomen loonsanctie
  • Directe inzetbaarheid
  • Zelfverzekerde en intrinsiek gemotiveerde medewerker

Specifieke kenmerken van onze omscholingen:

  • Combinatie theorie met praktijk
  • Kortdurend (3 tot 9 maanden)
  • Doordeweeks, overdag
  • Gecombineerde aanpak, zowel groepsgewijs als individueel
  • Kleine groepen met uitsluitend gelijkgestemden
  • Geen vooropleiding vereist
  • Verzorgd door gekwalificeerde trainers/ docenten
  • Ruimte voor maatwerk en individuele aandachtspunten
  • CRKBO geregistreerd

Re-integratie 1e spoor traject

Re-integratie eerste spoor is aan de orde indien uw zieke medewerker binnen de eigen organisatie gaat reintegreren. Dit is veelal niet alleen een kwestie van "gewoon weer beginnen". Dit proces vraagt om specifieke aandacht en begeleiding waarvoor de juiste kennis en voldoende tijd beschikbaar dienen te zijn. Door met onze professionele en ervaren re-integratiedeskundigen te gaan samenwerken, bent u verzekerd van de juiste stappen op het juiste moment. Daardoor zal de kans aanzienlijk toenemen dat reintegratie 1ste spoor succesvol wordt afgerond.

Als onderdeel van het reintegratie 1e spoor traject kan InterTransfer uw zieke medewerker coachen. De inhoud en doelstellingen van dit coachingstraject zijn afhankelijk van uw specifieke verzuimcase.
Voorbeelden zijn:

  • Heroriëntatie op het functioneren
  • Persoonlijke en professionele effectiviteit
  • Psychische belastbaarheid
  • Acceptatie van de nieuwe situatie (functie)
  • Arbeidsmarktbenadering
  • Sollicitatiebegeleiding

Assessment

Een assesment of beroepskeuzeonderzoek is met name gericht op het in kaart brengen van alle competenties waarover iemand beschikt (potentieel) en de ontwikkelbaarheid ervan. De beoordeling richt zich zowel op gedragscompetenties als vakinhoudelijkheid. Het geeft daardoor inzicht in capaciteiten, competenties als drijfveren. De resultaten leveren u een helder beeld op van iemands' kwaliteiten en zijn ontwikkelingsbehoeften- en potentieel. Ons advies heeft een opbouwend karakter en biedt concrete aanknopingspunten voor toekomstige begeleiding.

Een ontwikkel assessment kan zowel voor één (toekomstige) medewerker als voor een groep medewerkers worden afgenomen.

Bij ons kunt u rekenen op:

· Een testprogramma op maat;
· Uitvoering contact over de organisatiecontext, de vraagstelling/doelstelling en de in kaart te brengen
competenties;
· Een goed bereikbare locatie;
· Flexibiliteit, objectiviteit en discretie;
· Toegankelijkheid voor iedere doelgroep: voor zowel medewerkers

Doelgroep

Belangrijkste doelgroepen

Hoog opgeleiden (HBO/academisch)

Ouderen (> 45 jaar)

Laag en middelbaar opgeleiden

Zieke werknemers (Wet Verbetering Poortwachter)

Herintreders

Werkzoekenden met WW uitkering

Mensen met een Ziektewet/ Arbeidsongeschiktheids- of Wajong uitkering

Ondernemers (MKB organisaties, ZZP'ers)

Contact

Vestigingen

Vlamoven 34, 6826 TN ARNHEM (route)
Moniek Jansen
026 - 355 72 77
m.jansen@intertransfer.nl

Galvanistraat 1, Ede (route)
Moniek Jansen
026 - 355 72 77
m.jansen@intertransfer.nl

Professor Röntgenstraat 8, 7311 AM Apeldoorn (route)
Moniek Jansen
026-3557277
m.jansen@intertransfer.nl

Graafseweg 274, Nijmegen (route)
Moniek Jansen
026 - 355 72 77
m.jansen@intertransfer.nl

Hondsrug 19, Utrecht (route)
Moniek Jansen
026 - 355 72 77
m.jansen@intertransfer.nl

Thorbeckepark 183, Nieuwegein (route)
Moniek Jansen
026 - 355 72 77
m.jansen@intertransfer.nl

Gildenstraat 27, 7005 BL Doetinchem (route)
Moniek Jansen
026-3557277
m.jansen@intertransfer.nl

De Schutterij 10, 3900AH Veenendaal (route)
Moniek Jansen
026-3557277
m.jansen@intertransfer.nl

Hogenkampseweg 45, 6871 JK Renkum (route)
Moniek Jansen
026-3557277
m.jansen@intertransfer.nl

Spoorstraat 12, 4001CN Tiel (route)
Moniek Jansen
026-3557277
m.jansen@intertransfer.nl

Grebbedijk 30-a, 6702 PC Wageningen (route)
Moniek Jansen
026-3557277
m.jansen@intertransfer.nl

Oude Bornhof 55-57, 7201 DX Zutphen (route)
Moniek Jansen
026-3557277
m.jansen@intertransfer.nl

Internetadres: http://www.intertransfer.nl

Aantal werknemers:
Aantal vestigingen: 12
Oprichtingsjaar: 2004

1232