Werken aan duurzame participatie

Stichting Zuidwester voor Werk

Reïntegratiebureau: Het begeleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar en tijdens een betaalde baan.
meer...

Reïntegratiebureau: Het begeleiden van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar en tijdens een betaalde baan.

Onderscheid met andere organisaties

De jobcoaches van Zuidwester voor Werk kunnen je ondersteunen bij het vinden van een passende baan. Ook als je nog niet precies weet wat voor werk je wil doen. Wij gaan daarbij uit van jouw vragen, wensen en mogelijkheden. Als je via ons een baan wil zoeken, maken we eerst kennis. Tijdens zo´n eerste gesprek vertel je de jobcoach wat voor werk je wil doen. Hierbij zijn ook jouw eerdere ervaringen van belang. Soms kan ook een arbeidsinteressetest meer duidelijkheid geven over wat je het liefst doet. Daarna maak je samen een trajectplan. De jobcoach begeleidt je ook bij het vinden van een bedrijf, die een baan heeft, die goed bij jou past en ondersteunt je de eerste tijd. Wanneer je gewend bent en het gaat goed op je werk, dan zal de hulp van de jobcoach minder worden, totdat je je werk misschien wel helemaal zelfstandig kunt uitvoeren.

Samenwerking met:
Gemeente, UWV, Scholingsinstelling, WSW / WIW

Soort organisatie:
Zelfstandige organisatie

Stichting Zuidwester voor Werk is in het bezit van certificaten:

  • Blik op Werk

minder...

KwaliteitGecontroleerd door Blik op Werk op 20-06-201820-06-2018

Blik op Werk Keurmerk

Stichting Zuidwester voor Werk is in het bezit van het Blik op Werk Keurmerk met drie sterren
Stichting Zuidwester voor Werk heeft de volgende resultaten behaald (in vergelijking tot de normen van het Blik op Werk Keurmerk).
Download het rapport

Blik op Werk Tevredenheidsonderzoek

Stichting Zuidwester voor Werk neemt deel aan het Blik op Werk Tevredenheidonderzoek. Bekijk hieronder de resultaten.

TevredenheidGecontroleerd door Blik op Werk op 20-06-201820-06-2018

Dienstverlening gericht op:ScoreAantal respondentenMarktgemiddelde
Diagnose, onderzoek en loopbaanoriëntatie-47,6
Jobcoaching-157,8
Toeleiden naar werk vanuit situatie geen werk-77,7
Sociale activering en participatie-77,8

Download het volledige onderzoeksrapport 2017/2018
Download het volledige onderzoeksrapport 2016 / 2017
Download het volledige onderzoeksrapport 2015 / 2016

Scores van opdrachtgevers

Dienstverlening gericht op:ScoreAantal respondentenMarktgemiddelde
Totaal7,96--

Toelichting op het onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd door Stratus Marktonderzoek (onderdeel van Panteia). Het marktgemiddelde is gebaseerd op de scores van alle bedrijven die aan het tevredenheidsonderzoek hebben meegedaan.

Het onderzoek is uitgevoerd in de periode van 15 july 2017 tot 1 april 2018.

De tevredenheidresultaten van dit bedrijf zijn gebaseerd op onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Blik op Werk. Het gaat hier om het oordeel van cliënten en opdrachtgevers over de kwaliteit van dienstverlening van Stichting Zuidwester voor Werk.

Attentie: Op deze website staan de resultaten van de officiële tevredenheidsmetingen van Blik op Werk. Stichting Blik op Werk is niet verantwoordelijk voor (onjuiste) weergave ervan door derden.

Diensten

Intake en diagnose

In de eerste plaats wordt de cliënt uitgenodigd voor een intakegesprek om inzicht te krijgen in zijn / haar (arbeids-) verleden. Hier wordt de vraag "wat wil wat kan ik" uitgebreid besproken en onderzocht. Voor iedere cliënt wordt vanuit de persoonlijke
informatie uit het gesprek een traject op maat opgesteld. De cliënt wordt persoonlijk,
intensief en resultaatgericht begeleid door een jobcoach.
Tijdens deze fase van het traject is het doel om een goed beeld te verkrijgen
van de mogelijkheden, vaardigheden en beroepswensen van de cliënt.

Reducering van afstand tot werk

Tijdens deze fase van het traject is het duidelijk wat de mogelijkheden, vaardigheden en beroepswensen van de cliënt zijn en of deze voldoende zijn voor het vinden en behouden van een baan.
Als deze vaardigheden niet voldoende zijn, kan de cliënt ondersteund worden door toepassing van bijvoorbeeld scholing, sollicitatietraining en sociale vaardigheidstraining. Indien gewenst, of noodzakelijk, wordt gebruik gemaakt van externe in te huren expertise.
Het doel van reducering van afstand tot werk is dat in deze fase ondersteuning wordt geboden aan de cliënt om de vaardigheden te vergroten.

Jobfinding, bemiddeling en plaatsing

Tijdens deze fase van het traject is het vinden van een geschikte baan het primaire doel.
De jobcoach gaat samen met de cliënt op een proactieve manier op zoek naar geschikte vacatures bij potentiële werkgevers.
Als er eenmaal een potentieel geschikte baan is gevonden, ondersteund de jobcoach de cliënt gedurende het sollicitatie- en plaatsingsproces.
Het doel is om de cliënt te plaatsen op een passende werkplek.

Jobcoaching en nazorg

Tijdens deze fase van het traject is het van het belang dat de cliënt zijn / haar baan kan behouden en dat hij / zij zo optimaal mogelijk functioneert in de nieuwe baan. De jobcoach bezoekt de cliënt regelmatig en werkt eventueel met hem / haar mee om begeleiding of ondersteuning te bieden op taakinhoudelijke aspecten. Ook gaat de jobcoach regelmatig met de werkgever en collega's in gesprek om het functioneren van de cliënt te evalueren.
Het karakter van de begeleiding is bij start van de plaatsing direct en intensief. Indien mogelijk kan in overleg met werkgever en werknemer de coaching worden afgebouwd of kan er een vorm van indirecte begeleiding worden toegepast (vangnet functie).
Het doel van jobcoachondersteuning en nazorg is het zo optimaal mogelijk functioneren van de medewerker en het behoud van werk.

Doelgroep

Belangrijkste doelgroepen

Moeilijk lerenden (ZMLK/MLK-niveau)

Momenteel begeleiden wij cliënten met een ZMLK / MLK niveau. Onze belangrijkste opdrachtgevers zijn Stichting Zuidwester en het UWV.
Alle binnen de Stichting werkzame jobcoaches hebben HBO niveau, zijn gecertificeerd en hebben kennis van deze specifieke doelgroep.

Personen een WIA, WAO en ZW uitkering

Momenteel begeleiden wij cliënten met een WIA, WAO en ZW uitkering, vaak middels een SA of een IRO traject.
Onze belangrijkste opdrachtgever zijn Stichting Zuidwester en het UWV.
Alle binnen de Stichting werkzame jobcoaches hebben HBO niveau, zijn gecertificeerd en hebben kennis van deze specifieke doelgroep.

Personen met een verstandelijke handicap

Momenteel begeleiden wij cliënten met een verstandelijke beperking. Onze belangrijkste opdrachtgevers zijn Stichting Zuidwester en het UWV.
Alle binnen de Stichting werkzame jobcoaches hebben HBO niveau, zijn gecertificeerd en hebben kennis van deze specifieke doelgroep.

Personen met een Wajong en WWB-uitkering

Momenteel begeleiden wij cliënten met een Wajong en WWB-uitkering. Opdrachtgevers zijn het UWV, Gemeentelijke instanties en Stichting Zuidwester.
Alle binnen de Stichting werkzame jobcoaches hebben HBO niveau, zijn gecertificeerd en hebben kennis van deze specifieke doelgroep.

Personen, die moeilijk bemiddelbaar zijn

Momenteel begeleiden wij cliënten, die moeilijk bemiddelbaar zijn (fase 4 cliënten).
Onze belangrijkste opdrachtgevers zijn Stichting Zuidwester en het UWV.
Alle binnen de Stichting werkzame jobcoaches hebben HBO niveau, zijn gecertificeerd en hebben kennis van deze specifieke doelgroep.

Contact

Vestigingen

Dwarsweg 40, 3241 LB MIDDELHARNIS (route)
Troost- Klepper
0187 - 89 87 95
zuidwestervoorwerk@zuidwester.org

Rommerswalestraat 1, 4461 ET Goes (route)
Troost- Klepper
0113 - 60 30 56
zuidwestervoorwerk@zuidwester.org

Internetadres: http://www.zuidwestervoorwerk.nl

Aantal werknemers: 9
Aantal vestigingen: 2
Oprichtingsjaar: 2001

5594