Werken aan duurzame participatie

MERO Reïntegratie

Mero Reintegratie is een re-integratie bureau dat zich richt op ondersteuning en begeleiding bij re-integratie en loopbaanvraagstukken. Bij Mero Reintegratie is de drempel laag en is er sprake van open communicatie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam-West en is uitstekend bereikbaar.
meer...

Mero Reintegratie is een re-integratie bureau dat zich richt op ondersteuning en begeleiding bij re-integratie en loopbaanvraagstukken. Bij Mero Reintegratie is de drempel laag en is er sprake van open communicatie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam-West en is uitstekend bereikbaar.

Onderscheid met andere organisaties

Wij onderscheiden ons met onze klantvriendelijke en persoonlijke 1 op 1 benadering.Juist mensen met een wat oudere leeftijd ( recent een aanbesteding gewonnen 45 +), clienten met een lagere opleiding. anders taligen en mensen met een fysieke beperking -gezien onze samenwerking met een sportschool naast ons, zijn bij ons aan het juiste adres.

Samenwerking met:
UWV, Uitzendbureau

Soort organisatie:
Zelfstandige organisatie

minder...

KwaliteitGecontroleerd door Blik op Werk op 03-08-201703-08-2017

Blik op Werk Keurmerk

MERO Reïntegratie is in het bezit van het Blik op Werk Keurmerk met drie sterren
MERO Reïntegratie heeft de volgende resultaten behaald (in vergelijking tot de normen van het Blik op Werk Keurmerk).
Download het rapport

Blik op Werk Tevredenheidsonderzoek

MERO Reïntegratie neemt deel aan het Blik op Werk Tevredenheidonderzoek. Bekijk hieronder de resultaten.

TevredenheidGecontroleerd door Blik op Werk op 03-08-201703-08-2017

Dienstverlening gericht op:ScoreAantal respondentenMarktgemiddelde
Fysieke en mentale behandeling of begeleiding9,3128,3
Toeleiden naar werk vanuit situatie geen werk9,4127,7

Download het volledige onderzoeksrapport 2017/2018
Download het volledige onderzoeksrapport 2016 / 2017
Download het volledige onderzoeksrapport 2015 / 2016

Scores van opdrachtgevers

Dienstverlening gericht op:ScoreAantal respondentenMarktgemiddelde
Totaal7,51--

Toelichting op het onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd door Stratus Marktonderzoek (onderdeel van Panteia). Het marktgemiddelde is gebaseerd op de scores van alle bedrijven die aan het tevredenheidsonderzoek hebben meegedaan.

Het onderzoek is uitgevoerd in de periode van 15 july 2017 tot 5 april 2018.

De tevredenheidresultaten van dit bedrijf zijn gebaseerd op onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Blik op Werk. Het gaat hier om het oordeel van cliënten en opdrachtgevers over de kwaliteit van dienstverlening van MERO Reïntegratie.

Attentie: Op deze website staan de resultaten van de officiële tevredenheidsmetingen van Blik op Werk. Stichting Blik op Werk is niet verantwoordelijk voor (onjuiste) weergave ervan door derden.

Diensten

Beroepskeuzetest

Een traject zal vaak starten met het helder krijgen van voldoende realistische beroepsperspectieven. Wij zetten dan een beroepskeuzetest in. Belangrijk is dan wel dat de client gemotiveerd is, dat de client de potentiele baan aankan (werkervaring) en tenslotte moet er ook vraag zijn naar dit beroep op de arbeidsmarkt. Deze beroepskeuzetest vormt dan het uitgaanspunt voor de jobhuntfase.

Nazorg na bemiddeling

Nadat client een passende arbeidsplaats heeft verkregen is de laatste fase in het traject de nazorgfase. Omdat er veel tijd, moeite en kosten worden geinvesteerd is het van belang om de duurzaamheid van deze arbeidsrelatie te waarborgen. In deze fase hebben wij regelmatig contact met de client en de werkgever met als doel eventuele problemen vroegtijdig op te kunnen lossen.

Sollicitatietraining/sollicitatiebegeleiding

Wij bieden een individuele sollicitatietraining aan waardoor uw sollicitatievaardigheden verbeterd worden waardoor u succesvoller een door u gewenste baan kunt krijgen. Deze individuele sollicitatietraining bestaat uit 6 sessies van 1,5 uur met tussenopdrachten. Tijdens de 1 op 1 training wordt een sollicitatiegesprek met u geoefend en krijgt u direct feedback over de verbale en non-verbale aspecten. Na deze training gaat u goed voorbereid op gesprek.

Jobhunting

Voorafgaand aan dit traject hebben we met elke deelnemer een kennismakingsgesprek. In dit gesprek bespreken wij met de kandidaat zijn zoekprofiel en gaan wij daarbij uit van zijn/haar mogelijkheden. Afhankelijk van de gestelde voorwaarden gaan wij samen met de kandidaat op zoek naar een passende baan. Wij benaderen potentiele werkgevers en begeleiden de kandidaat bij deze procedure. Bij plaatsing hebben wij na 2 weken contact met de werkgever en de geplaatste kandidaat. Tenslotte vindt er na 2 maanden een evaluatiegesprek plaats met de werkgever en de geplaatste kandidaat.

Doelgroep

Belangrijkste doelgroepen

Laag opgeleiden (zonder startkwalificatie)

  • het uwv brengt regelmatig cliënten bij mij aan die inderdaad laag opgeleid zijn.

De meesten van deze cliënten spreken vaak moeilijk Nederlands en hebben veel persoonlijke begeleiding nodig. Ook voor deze doelgroep is een persoonlijke aanpak heel belangrijk. Ik zorg voor een correct cv, oefen diverse sollicitatiegesprekken en zorg uiteindelijk voor een plaatsing.

Ouderen (> 55 jaar)

  • de afgelopen jaren heb ik meerdere cliënten mogen begeleiden die ouder dan 55 jaar waren. Ook deze cliënten zijn door het uwv aangemeld bij mij, wetende dat deze doelgroep bij mij in goede handen is. Vaak is meestal het gebruiken van mijn netwerk, het inzetten van mogelijke subsidies het middel,naast een persoonlijke begeleiding,voor een duurzame plaatsing.

Allochtonen / etnische minderheden

ik heb uit de bovenstaande doelgroep 6 cliënten in traject gehad. De opdrachtgever is altijd het UWV. Mijn expertise richt zich op meerdere eigenschappen / kenmerken. Dit alles met als doel een cliënt duurzaam uit te plaatsen. Voor het uitoefenen van dit vak heb ik een opleiding tot adviseur arbeid en verzuim gevolgd.

Contact

Vestigingen

Chris Lebeaustraat 5, 1062 DC AMSTERDAM (route)
Robert Menning
020 669 32 36
info@meroreintegratie.nl

Internetadres: http://www.meroreintegratie.nl

Aantal werknemers: 2
Aantal vestigingen: 1
Oprichtingsjaar: 2007

5961