Vind hier alle dienstverleners met het Blik op Werk Keurmerk.
Zoek op naam van een dienstverlener of op plaats:

Gericht aan de slag met duurzame inzetbaarheid. Vind hier alle licentienemers, die werken volgens de principes van het 'Huis van Werkvermogen':

Om in te burgeren of om de Nederlandse taal te leren, bent u op zoek naar een school.
Vind hier alle scholen met het Blik op Werk Keurmerk:

Cliëntenaudit

U heeft een rapportage nodig voor het UWV of u bent zelf benieuwd naar de inhoudelijke reacties van uw cliënten op uw dienstverlening?

De Cliëntenaudit als kwalitatief onderzoek

Blik op Werk heeft een Cliëntenaudit in de cyclus voor het Keurmerk, maar biedt deze ook aan als los product. Het is een kwalitatief onderzoek en onderzoeksbureau Panteia vraagt uw cliënten telefonisch uit over de tevredenheid over uw dienstverlening. Het  onderzoek geeft u een totaalbeeld van zowel sterke als zwakke punten. De rapportage van de Cliëntenaudit biedt u handvatten om eventueel de tevredenheid van uw cliënten verder te verhogen en uw dienstverlening te verbeteren.

Procedure

U levert als dienstverlener de contactgegevens aan van alle cliënten, waarvan binnen een meetperiode de begeleiding/het contract is beëindigd. Op basis van een aselecte steekproef benadert het onderzoeksbureau de cliënten telefonisch en loopt samen de vragenlijst door.  De cliënten kunnen zo in hun eigen bewoording hun tevredenheid over diverse aspecten van de dienstverlening aangeven.

Rapport

In een overzichtelijk digitaal rapport zijn voor u als dienstverlener de verzamelde antwoorden verwerkt . Als u dit onderzoek wilt gebruiken als onderdeel van een certificeringstraject, bijvoorbeeld voor Blik op Werk Keurmerk of voor de Kwaliteitseisen van het UWV, dan zal een auditor het rapport en de voor het onderzoek aangeleverde gegevens moeten valideren. Zo'n audit is géén onderdeel van de Cliëntenaudit en zult u apart moeten inkopen.

Cliëntenaudit als vereiste van het Keurmerk

Als de Cliëntenaudit vereist is in het kader van het Blik op Werk Keurmerk, dan is deze alleen in het tweede cyclusjaar een vereiste (tot meetjaar 2014) en zal in de daarop volgende resultatenaudit in behandeling worden genomen. Vanaf de handleiding voor 2015 is de Cliëntenaudit niet altijd meer verplicht in het tweede jaar. In de handleiding 2015 staat beschreven wanneer wel en niet.

De Cliëntenaudit kan in sommige gevallen ook het Tevredenheidsonderzoek (TVO) in de cyclus van het Keurmerk vervangen. Dit is afhankelijk van uw situatie. Het is verstandig even contact op te nemen met de helpdesk, bij voorkeur per email, zij wijzen uw graag de weg.

Een eerlijke kans op gezond werk

Blik op Werk is een onafhankelijk kwaliteits- en kennisinstituut.
Lees meer over wat we doen

Actueel


een voorbeeld van weer aan het  werk.

Blik op werk Webwinkel

Hoe werkt deze site? Opmerkingen?